En esta sesión hemos dado un gran salto en nuestro aprendizaje, ya que los propios alumnos han pedido que los subtítulos de las películas se pongan en inglés, y no en español. Al terminar los alumnos comentaron que había sido un poco más difícil, pero que así aprendían más. De todas maneras, cuando había referencias culturales complejas, como los subsidios alemanes, la noche de los cristales rotos, etc., yo paraba unos segundos la película y les explicaba brevemente estos fenómenos para asegurarme de que los entendían.
Adjuntamos las preguntas del debate final, así como fotos y vídeos.
THE
BOOK THIEF
Based
on the novel by Markus Zusak, 2005
Final
debate:
General
questions:
- What did you like best about the film?
- What was your favourite character?
- Have you read the book “The Book Thief”? How is it different from the film?
- Had you ever seen a film based on a book? What’s your opinion about them?
- Would you recommend this film?
Think
about it and discuss:
- Do you think Liesel's relationship with her adoptive parents is good or bad? How does it evolve during the film?
- What do you know about World War II?
- Why do you think Liesel is so interested in books?
- What does Liesel learn from Max, the Jew boy? Why do you think she likes his company?
- In the end of the book, most characters, including Liesel, die. Do you prefer the book's or the film's ending? Why?
No hay comentarios:
Publicar un comentario